Vyhlížení lepších časů byl první z akvarelových monotypů, který vznikl v období karantény.

Na začátku byl pocit, že nečekané "prázdniny" jsou ideální dobou k vyzkoušení nové techniky. Tento druh monotypu vzniká tak, že se motiv namaluje akvarelovými barvami na plexisklo (které vodovou barvu do značné míry odpuzuje a tím dává výslednému dílu charakteristickou strukturu), nechá se zaschnout a pak se otiskne na navlhčený papír. Vznikne tak jediný originál, přestože monotyp řadíme ke grafickým technikám.

Prvotní záměr experimentů postupně získal zajímavý přesah; stále víc se mi zdálo, že technika odpovídá té zvláštní době, v níž jsme se ocitli. Počáteční radost z množství času navíc se mění v hrůzu z bezčasí. Dny jsou neohraničené, nezřetelné, působí jako trochu rozostřený otisk původní reality. Neliší se příliš jeden od druhého, jsou monochromní. Časem ale člověk najde maličkosti, kterých by si v běžném režimu nevšiml.

Za měsíc vzniklo deset indigových otisků zachycujících jak tyto drobnosti, tak obecnější pocity. 

Sám na kole  .  Blíž nechoď!  .  Nový den  .  S babi u zpráv

Vyhlížení lepších časů  .  Pospolu  .  Osamělý pán  .  Láska

Zblízka  .  Hrozny hněvu

 

 

 

Potěšilo mě, že s tímto cyklem souznějí i ostatní, soudě podle množství reakcí i dotazů na možnost koupě originálů. Vážím si toho zejména v těchto nejistých časech, díky!

Rozhodla jsem se ale, že jakmile to podmínky dovolí, půjdu cestou malé série kvalitních číslovaných a podepsaných reprodukcí všech deseti listů. Originálních tisků se zatím vzdát nechci. Budou mi připomínat dobu, kterou jsem nečekala, že kdy prožiji, a trochu i tu, kterou jsem kdysi žila a nevěřila, že se ještě někdy vrátí.