Kompletní cyklus printů Karanténních monotypů vzniklých v březnu a dubnu 2020.
Na začátku byl pocit, že nečekané "prázdniny" jsou ideální dobou k vyzkoušení nové techniky.
Tento druh monotypu vzniká tak, že se motiv namaluje akvarelovými barvami na plexisklo (které vodovou barvu do značné míry odpuzuje a tím dává výslednému dílu charakteristickou strukturu), nechá se zaschnout a pak se otiskne na navlhčený papír. Vznikne tak jediný originál, přestože monotyp řadíme ke grafickým technikám.
Prvotní záměr experimentů postupně získal zajímavý přesah; stále víc se mi zdálo, že technika odpovídá té zvláštní době, v níž jsme se ocitli. Počáteční radost z množství času navíc se mění v hrůzu z bezčasí. Dny jsou neohraničené, nezřetelné, působí jako trochu rozostřený otisk původní reality. Neliší se příliš jeden od druhého, jsou monochromní. Časem ale člověk najde maličkosti, kterých by si v běžném režimu nevšiml.
Za měsíc vzniklo deset indigových otisků zachycujících jak tyto drobnosti, tak obecnější pocity.
Originálů se nechci vzdát, proto jsem všechny motivy sjednotila digitální úpravou a vytvořila sérii tisků A4.
......................................................................................................
Jediná kompletní sada všech deseti listů,
která vznikla kvůli listopadové výstavě, jež se nakonec nerealizovala.
Signovaný tisk na papíru Munken Pure 300 g/m2, formát A4
......................................................................................................
Cena za sadu deseti listů
......................................................................................................
Názvy jednotlivých monotypů (shora zleva :)
Osamělý pán . Láska . Hrozny hněvu . Blíž nechoď! . S babi u zpráv . Sám na kole . Zblízka . Vyhlížení lepších časů . Pospolu . Nový den
......................................................................................................